طراحی و چاپ جعبه

طراحی و چاپ جعبه
برای رساندن پیام های تبلیغاتی از وسایل عدیده ای مانند بروشور و كاتالوگ، پوستر، مطبوعات، رادیووتلویزیون، سینما، نمایشگاه های تبلیغاتی استفاده می گردد و بسته بندی یكی از آن ها است .بسته بندی نقش مهمی برای شناساندن و نگهداری محصول از تولید تا مصرف را بر عهده دارد و عبارت است از بستن اشیای در یك لفاف .
در جایی كه رقابت بین شركت‌ها پیش می ‌آید بسته ‌بندی برتر می ‌تواند در شناخت محصول شركت از محصول رقبا مفید واقع شوند. جلب توجه، مصرف كننده بسته ‌بندی به فروش محصول در مغازه كمك می ‌كند به عبارتی بسته ‌بندی می‌ تواند همانند یك فروشنده موفق در تبلیغ كالای درون خود كار آمد باشد.
علم طراحی بسته‌بندی علم، هنر و فناوری محافظت از محصول برای نگهداری، انبارش، انتقال و توزیع، ذخیره، فروش و استفاده از آن است به گونه ای که از سویی کمترین آزار در حین تولید تا مصرف به محتوای محصول و از سوی دیگر به محیط زیست وارد سازد. وظیفه اصلی بسته‌بندی محافظت از محصول و تبلیغ و موقعیت جذب بیننده در تاثیر خرید آن کالا است. طراحی بسته بندی شامل طراحی فیزیک بسته بندی و گرافیک آن است
بسته‌ بندی كاركردهای مختلفی دارد : كاركردهای فنی، كاركرد های بازاریابی، محافظت ذخیره‌سازی، نمایش فروش، نگهداری، ایجاد کننده انگیزه برای خرید

 ویژگی ‌های یك بسته‌ بندی خوب

یك بسته‌ بندی خوب، از محصول در طی حمل و نقل و نگهداری در قفسه های مغازه و خانه مراقبت می‌ كند. بسته ‌بندی از طریق فراهم آوردن درجه مناسبی از حفاظت در مقابل شكستگی، فاسد شدن و گم‌ شدن محتویات محصول، به ارزش محصول می‌ افزاید. بسته‌بندی علاوه بر قابلیت حمل و نقل، با نوآوری می ‌تواند در زمینه‌ های تكنیكی، هنری و ارتباطی، كالا را برای بازار جذاب و قابل جلب توجه كرده و از این نقطه نظر میان كالا و مصرف كننده رابطه نوینی برقرار سازد.
مهمترین نكته این است كه بسته باید سریعا در میان انبوه محصولات نظر خریدار را به خود جلب كند. یك بسته‌بندی خوب باید در نقش یك فروشنده ساكت عمل كند و بسته باید به نوعی باشد كه خریدار آنرا به یاد بسپارد و برای خرید های مكرر بعدی به آن مراجعه كند.

طراحی و چاپ جعبه