عکاسی صنعتی

یکی از زیر مجموعه های عکاسی و موارد مهم در تبلیغات، عکاسی صنعتی می باشد که از این طریق می توان با بزرگ کردن و مهم جلوه دادن خصوصیات سوژه،بیننده را جلب آن کرد.هدف این گونه عکاسی به نمایش گذاشتن سوژه با کیفیت بالا است، این وظیفه عکاس است که با دید خاص زیرکانه ی خود سوژه را به خوبی معرفی می کند و جذابیت تبلیغاتی را بالا می برد .ما در عکاسی صنعتی فقط نمی خواهیم محصول یا سوژه را معرفی کنیم، بلکه باید عکسی حرفه ای و هوشمندانه ای بگیریم به طوری که کالا یا سوژه مورده نظربه زیبایی و کاربردی تر معرفی شود و بیننده را جلب خود کند و او را راغب کند. برای این هدف به وسیله ی فضاهای مورد نیاز و داشتن امکانات و نور های مور نیاز زیبا یی ها و خصوصیاتی که او را از دیگر محصولات جدا می کند را به نمایش می گذارد. در عکاسی صنعتی باید بدانید که این عکس در کجا و به چه دلیلی مورد مصرف قرار می گیرد و با دانستن این مطالب می توان جای مناسب عکاسی محصول را تعیین کرد. در عکاسی تبلیغاتی برای ثبت تصاویر بهتر ، خاص تر ، جذاب تر در موارد تبلیغاتی مانند استفاده آن در بنر ها یا پوستر ها و کاتالوگ ها و بروشورها یا سایر روش های تبلیغاتی می باشد. برای مثال اگر شرکتی بخواهد کرم ضد لک خود را تبلیغ کند عکاس نمی تواند از عکس های گرفته شده قبلی خود و یا از صورت آماده استفاده کند، زیرا برای تبلیغ محصول این شرکت احتیاج به یک صورت لک دار و یک صورت ترمیم شده توسط محصول نیازمندیم پس بهتر است برای معرفی کردن بهتر محصول خود از عکاسی صنعتی استفاده کنید.